MoH Infiltrator
Inne Gry MoH
Medal of Honor
Kody
Arty
Soundtrack

MoH Underground
Zapowiedź
Kody
Arty
Soundtrack

MoH Fighter Command
Zapowiedź

Być snajperem
Artykuł ten poświęcę snajperce... broni, która budzi trochę kontrowersji, wielu mówi, że snajper to kamper, i nie powinno się jej używać, choć na klanówkach jeden snajper to raczej coś normalnego, a większa ich ilość też nie powinna nikogo dziwić...

W mohaa spotkamy się z dwoma ich rodzajami. Mamy więc Springfielda `03 u aliantów i KAR98 u axis. Różnice są miedzy nimi raczej wyraźne... I tak na przykład po wystrzeleniu wszystkich 5 naboi Springfield potrzebuje aż 8 sekund na załadowanie całego magazynka a KAR 7 sekund... Różnica jednej sekundy może znaczyć być lub nie być na wojnie... Kolejna zasadniczą różnicą, którą zauważymy na pierwszy rzut oka to celowniki. Alianci mają dwie krzyżujące się proste wyznaczające nam środek, axis natomiast mają wzór bardziej skomplikowany... Jak by tu najłatwiej go opisać...Spójrzcie na screna :)

To jak należy grać snajperką jest raczej sprawą indywidualną... Ale postaram się przybliżyć ogólne „zasady”... Tak naprawdę dobry snajper to taki, który dobrze strzela z pistoletu... Nie jest specjalnym problemem zdjąć nawet biegnącego przeciwnika... Problem zaczyna się gdy wróg staje naprzeciwko nas... Można zaryzykować strzał ze snajperki (bez lunetki) lub po prostu wyciągnąć pistolecik... Pamiętajmy, że biegnąc z pistoletem poruszamy się szybciej niż wróg z karabinem... Można więc spróbować biegając w koło zdezorientować go i po krzyku (rada: jeśli został nam jeden nabój nie warto strzelać... Można spróbować potraktować pacjenta kolbą...)

Kolejną rzeczą, której należy się nauczyć to strzelanie w biegu... Oczywiście łatwiej jest trafić stojąc w miejscu... Ale my stajemy się równie łatwym celem... Tak więc ruch w prawo i lewo to minimum... W żadnym razie nie robimy ruchów symetrycznych... To znaczy nie dwa kroki w prawo, dwa w lewo i znowu... Należy się tego wystrzegać... I pamiętajmy o kucaniu... Na the bridge kucanie sprawdza się świetnie... Zwłaszcza w wykonaniu aliantów przy samym moście...

Inną sprawą są miejsca, z których my widzimy całą (lub choć sporą część) mapy a sami jesteśmy trudni do zobaczenia... I tu trzeba wspomnieć o poważnym błędzie gry. Źle policzone są postacie... Tak naprawdę bronie nie trzymamy na wysokości oka... Jest ona trochę wyżej, na wysokości czubka głowy. Jak to wygląda w czasie gry ?? Stoisz za murkiem, widzisz wszystko przed sobą, ale zza murka wystaje tylko kawałek Twojej głowy... Z drugiej strony, gdy wychylisz się lekko zza ściany a Twój celownik wskazuje idealnie kark wroga, to nabój może się zatrzymać na ścianie... Jak to się dzieje nie wiem... Błędy, błędy...

Opiszę kilka map, a znaczne od map obj bo jest ich mniej, a tak naprawdę tylko 3, na których jest sens używania snipy. Pierwsza, wręcz stworzona do pojedynków snajperskich, to hunt... Łatwiej jest, nie ukrywam, szkopom. To u nich jest domek snajperski z takimi oknami, że nic tylko kucać i celować... Znamy już jednak sposób jak wrzucić granat z bezpiecznego miejsca... Kolejnym miejscem dla axis jest wystająca ściana po lewej stronie domku snajperskiego (patrząc tak, że za plecami mamy owy domek). Alianci skupiają się głównie na wyczyszczeniu samego pomieszczenia i mogą zapomnieć o sprawdzeniu tego miejsca. Świetnie zdejmuje się wroga w domu z wanną (zwłaszcza w pokoju z całym oknem, pomaga nam słup, który nas częściowo zasłania) i tych z domu vis a vis domu snajpera. Są jeszcze takie miejsca jak kościół i dom z drabiną (lub reklamą... jak zwał tak zwał), ale te miejsca są już bardzo kamperskie...

Alianci mają gorzej... Wybierając ruiny jako nasze miejsce musimy być uważni.. Axis w naprzeciwko się nie ruszają zbyt chętnie wiec trudniej ich dostrzec i zdjąć, allied muszą się jednak ruszyć choć trochę, choćby po to by wyjrzeć na drogę... Inne miejsca to wszystkie okna, ale pamiętać należy o błędzie, o którym pisałem na początku... Można też spróbować przebiec błyskawicznie na drugą stronę ulicy i zaskoczyć wroga z tej strony... I to byłby koniec...

Bridge... To popis dla wszystkich snajperów, którzy opanowali celowanie w ruchu... Alianci przycupnięci na brzegu mostu błyskawicznie zmieniający swoje pozycje zatrzymają każdą ilość Niemców... Ale i oni nie mają tak źle, szybki bieg do głównej ulicy i murek to doskonały sposób na pokrzyżowanie im szyków (uważajcie na granaty!!!). Jest tu mnóstwo interesujących miejsc na celowanie...

Pozostały jeszcze dwie mapy obj... V2 i omaha beach. Obie pominę... Na v2 mało kto ma odwagę używać broni, o której jest ten artykuł, natomiast na OB większość snajpki i każdy wie jak to tam robić...

Teraz powinny być mapy tdm... Ale nie będzie :) Dlaczego? Bo cos takiego jak stała pozycja dla snajpera to abstrakcja... Akcja zmienia się błyskawicznie i nie można stać w miejscu... A sens grania snajperką jest odwrotnie proporcjonalny do ilości grających, tzn. im więcej wrogów tym trudniej przeżyć... Lepiej wziść coś innego (byle nie bazooke lub shootguna [zwanego pompką :)]...



conish

Copyright by MoHCenter (C) 2010


Medal of Honor is a registered trademark and belongs to Electronic Arts inc.

Other trademarks are the property of their respective owners.


Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.


Electronic Arts Logo