MoH Infiltrator
Inne Gry MoH
Medal of Honor
Kody
Arty
Soundtrack

MoH Underground
Zapowiedź
Kody
Arty
Soundtrack

MoH Fighter Command
Zapowiedź

Broń podręczna każdego żołnierza - zabójcze zabawki.
W dzisiejszym artykule opisze, w jaki sposób najlepiej posługiwać się bronią podręczną, czyli wszelkiego rodzaju pistoletami oraz rewolwerami jak i granatami. Dobra umiejętność posługiwania się tego rodzaju bronią ma często kluczowe znaczenie podczas wykonywanych misji oraz w zadaniach zespołowych typu Obiective-Match. Mam nadzieję, że ten artykuł, chociaż trochę przybliży zasady posługiwania się tą bronią osobom, które dopiero zaczynają grę, lub tym, które wcześniej nie brały pod uwagę tej broni, która prawidłowo użyta staje się śmiertelnym narzędziem.
Pistolety oraz rewolwery to podstawowe wyposażenie każdego żołnierza. W Medal of Honor tej broni również nie zabrakło. Podczas gry będziemy mieli możliwość posługiwania się aż 4. rodzajami pistoletów i 2. rodzajami rewolwerów (opis oraz dane techniczne tych broni znajdują się w poszczególnych działach dotyczących broni). Na początek należy jednak sobie uświadomić pewne szczegóły, jakie różnią pistolety od rewolwerów, nie będę tutaj wchodził w szczegóły techniczne, bo nie o tym teraz mowa, lecz postaram się przybliżyć, wam zasady posługiwania się tych broni w świecie Medal of Honor. Chłopcy z EA postarali się o pełen realizm, jednak zadbali również o to by użytkownicy rewolwerów nie byli pokrzywdzeni, bo jednak faktem jest, że pistolet (zwłaszcza automatyczny – taki jak w MoH) jest lepszy pod każdy względem. Niemniej jednak można zauważyć pewne szczegóły w użytkowaniu tej broni. Rewolwer minimalnie ładuje się dłużej niż pistolet, co wiąże się z tym, że każdy nabój musi być ‘manualnie’ wsadzony do osobnej komory, oraz co ważne większość broni tego typu posiada 5., czasem 6. nabojowy magazynek. Dla przypomnienia podam tylko, że rewolwer posiadają tylko wojska brytyjskie oraz radzieckie (dostępne razem z dodatkiem Sperhead).
Myślę, że teraz czas przejść do części bardziej praktycznej i przydatnej a mianowicie, w jaki sposób używać tego uzbrojenia, aby stała się narzędziem, dzięki któremu możemy zachować się przy życiu. Najważniejszą rzecz, jaką muszę wam uświadomić to sprawa dotycząca poruszania się z tą bronią i wykorzystania jej jako broni głównej. Często widzę na różnych serwerach, że gracze wykorzystują pistolety jako swoją broń nie patrząc na konsekwencje tego, a pomyślmy, kto ma większe szanse – gracz z pistoletem o pojemności 6 lub 7 nabojów czy żołnierz grający MP40, Thompsonem, Barem itp.? Chyba nie musze odpowiadać na to pytanie. Więc pierwszy ważny wniosek dotyczy zbyt małej siły ognia dla tej broni. Oczywiście, nie dotyczy to osób, które używają karabinów snajperskich, ponieważ lepiej jest już używać pistoletów niż wolnostrzałowych karabinów. Natomiast broń ta jest niezastąpiona podczas bliskiego kontaktu z wrogiem. Zdarza się często, że zanim wróg zostanie zabity musimy wystrzelić więcej niż jeden magazynek, dlatego pistolem może być świetną bronią na dobicie przeciwnika, jeżeli oczywiście którykolwiek nabój w niego trafi. Statystycznie średnio trzy strzały wystarczają by powalić żołnierza, który ma 100hp, więc łatwo policzyć, że jeden strzał zabiera około 33 punktów życia. Niewątpliwie zależy to również od tego gdzie strzelamy, bo z autopsji wiem, że jeden strzał w głowę kończy się zazwyczaj śmiercią danego osobnika. Podczas gry będziemy mieli możliwość wykożytania wyciszonego pistoletu, który dzięki swoim właściwością strzeleckim oraz technicznym jest wręcz wyborową bronią, której wystarczy zazwyczaj tylko jeden strzał by zabić wroga. Nie bagatelne znaczenie ma w grze kolba. Dostępna dopiero od dodatku Sperhead daje wiele możliwości dobicia wroga lub wyeliminowania go w sposób cichy. Należy jednak pamiętać, że aby zabić stu procentowo zdrowego gracza potrzeba około 3-4 uderzeń, dlatego wypada przemyśleć dokładnie strategię przed zastosowaniem tego sposobu walki.
Kolejnym punktem w tym artykule będzie ogólna zasada posługiwania się granatami. W grze Medal of Honor mamy oddane do użytku dwa typy granatów: konwencjonalne (tj. wybuchowe) oraz dymne. Granaty wybuchowe (później będę używał tylko słowa granat) to śmiercionośna broń, która prawidłowo użyta może być dosłownie bronią masowego rażenia! I właśnie to postaram się wam przybliżyć, w jaki sposób zabić jak najwięcej wrogów przy jednocześnie jak najmniejszym uszczerbku na zdrowiu. Pierwszą ważną zasadą jest mądrze przemyślana strategia, rzucanie granatów na lewo i prawo zbyt wiele nie da, co gorsza odbity granat stanowi śmiertelne niebezpieczeństwo dla nas samych, dlatego przed każdym jego użyciem musisz dokładnie się zastanowić. Postaraj się wczuć w sytuacje twoich wrogów, pomyśl gdzie byś TY się schował, gdzie miałbyś najlepsze miejsce do ostrzału i tam postaraj się wrzucić granat, jest duże prawdopodobieństwo, że właśnie tam kogoś unieszkodliwisz. Druga, równie ważna zasada to dbanie o własne bezpieczeństwo. Jeżeli masz przed sobą róg, skrzyżowanie albo wąską uliczkę, zawsze możesz skorzystać z pomocy granatu. W pewien sposób cię ubezpiecza i daje więcej pewności, tylko uważaj abyś sam się na nim nie zabił. Granat może również z powodzeniem służyć do obrony pozycji, przy masowym szturmie wrogich wojsk jest po prostu niezastąpiony, używaj go z głową a na pewno przyniesie zwycięstwo twojej drużynie. Ja osobiście często używam granatu wycofując się z terenów wroga. Wyobraź sobie sytuację, że zostajesz sam na terytorium wroga, bez wsparcia kolegów, a masz rozkaz cofnąć się do pozycji obronnych, i co teraz? Otóż, wyrzucając granat w miejsce gdzie zazwyczaj wychodzą nieprzyjaciel masz kilka, maksymalnie do dziesięciu sekund czasu na ucieczkę z zagrożonego terytorium, przy jednoczesnym własnym ostrzale. Jest to naprawdę przydatna rzecz, zwłaszcza, że nie raz będziesz miał sytuację podobną do tej opisanej wcześniej. Warto przypomnieć sposoby rzucania granatów, Prawy Przycisk Myszy (PPM) to wyrzucanie dalekie, Np. do oddalonych budynków, lub na przeciwną stronę ulicy, natomiast Lewy Przycisk Myszy (LPM) to użycie granatu bardziej w walce kontaktowej, niesie duże ryzyko własnej śmierci, ponieważ jest to rzucanie tzw. bliskie albo inaczej kontaktowe.
Granaty dymne to świetna broń niekonwencjonalna, tworzy świetne zasłony dymne nawet na kilkadziesiąt sekund! Niezastąpiona przy szturmach bunkrów lub wszelakich ciasnych pomieszczeń. W grze występują cztery kolory dymów, warto je znać, by wiedzieć, czy przypadkiem nie natrafimy na kogoś z nieprzyjaciół, i tak alianci mają kolory czerwony (US Army, żołnierze brytyjscy) oraz żółty (Czerwona Armia), państwa osi posiadają natomiast kolory zielony (Wojska niemieckie) oraz biały (Wojska Włoskie – dostępne razem z dodatkiem Breakthrough). Nie raz będziecie mieli również okazje spotkać się z funkcją ‘gas-on’. Jest to funkcja, która włącza tzw. gaz musztardowy, czyli nasza broń niekonwencjonalna zmienia się już na broń konwencjonalną. Zasady posługiwania się granatem dymnym podczas włączonej tej funkcji nieco się zmienia, gdyż znaczenie strategiczne tej broni jest o wiele, wiele większe. Używaj tej broni z głową a może ci przynieść również wiele pożytku, na pewno zatrzyma ofensywę wrogich wojsk na kilkadziesiąt sekund. Przy grach typu obiective-match przy widzialnej przewadze wroga w walce, rzucaj granaty w miejsca, które przeciwnik musi zniszczyć, lub ukraść. Granat w takim miejscu jest barierą bardzo trudną, praktycznie nie do przebicia, jednak zdarzają się wyjątki, którym uda się przebić przez tą zasłonę, i wykonają zadanie. Oczywiście ta sama zasada tyczy się, gdy ty podkładasz bombę. Zawsze, ale to zawsze, gdy ładunek znajdzie się już na swoim miejscu „zadym” go granatami, to już jest połowa sukcesu, reszta to już twoje umiejętności strzeleckie.
Mam nadzieję, że ten skromny artykuł chodź trochę przybliżył wam zasady posługiwania się tego typu broniami. Myślę, że gdy przyjdzie wam walczyć o dobre imię swojej drużyny przypomnicie sobie słowa tego poradnika, i pomogą wam one w przezwyciężeniu wojsk nieprzyjaciół.


Prono

Copyright by MoHCenter (C) 2010


Medal of Honor is a registered trademark and belongs to Electronic Arts inc.

Other trademarks are the property of their respective owners.


Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.


Electronic Arts Logo