MoH Infiltrator
Inne Gry MoH
Medal of Honor
Kody
Arty
Soundtrack

MoH Underground
Zapowiedź
Kody
Arty
Soundtrack

MoH Fighter Command
Zapowiedź

AI, sztuczna inteligencja
Odkąd mój dostawca Internetu usilnie przekonuje mnie żebym znalazł sobie inne zajęcie niż gra w MoH:AA szukałem jakiegoś zastępstwa. Na szczęście moja praca daje mi okazje do grania (pracuje w cafe), ale to nigdy nie to samo... Zacząłem więc buszować w necie w poszukiwaniu jakiejś alternatywy („jakaś alternatywa przecież musi być” heh... ). I znalazłem!! Połowa tego co udało mi się odnaleźć to plik jv_bot01.pk3 (jeśli się nie mylę to jest najnowsza wersja), druga część to mapy stworzone specjalnie do gry z...

BOTami

Myślę, że każdy z was spotkał się już z tym terminem... Bot to przeciwnik prowadzony przez komputer. Nie ma więc problemu z lagiem (choć... o tym później!!) czy innymi okolicznościami nie sprzyjającymi z winny naszych łącz. Instalacja bota jest banalna i nie sprawi chyba nikomu problemu. Po skopiowaniu pliku bota i odpowiednich...

MAP

możemy przejść do zabawy. I tu mogą zacząć się problemy. Potrzeba do takiej gry dość mocnego kompa... Nie mówię tu o kombajnie, który wytyczy trajektorie lotu najnowszej sondy na Marsa... Ale procek z zegarem taktowanym w okolicach jednego gigaherca i minimum 128 MB szybkiego RAM. Wtedy grać można spokojnie, a ping 0 :) Ilość map jest zadziwiająco duża! Możemy pograć niestety tylko na tzw. custom mapach. Nie możliwe jest na razie granie z botami na hunciku czy v2... a szkoda, bo jak to zazwyczaj mapy tworzone przez graczy mają sporo niedoróbek i różne cuda mogą się zdarzyć... Opisze kilka z nich, tych które najbardziej mi przypadły do gustu.

Pierwsza z nich to Lakeside. Mapa wyjątkowa dobra, ciekawa i pozbawiona większych bugów. Od razu ciekawie się zaczyna... możemy dostać z bomby zrzucanej przez przelatujące samoloty!! Co jeszcze ciekawsze można odwołać nalot! W mapie każda strona musi podłożyć bombę! Axis pod mostem, allies w radiu (czy jak to tam nazwać:)) Jest naprawdę dobrze skonstruowana i symetryczna... Grając po dowolnej stronie mamy takie same szanse na wygraną. Musze przyznać ze mimo moich usilnych prób nie udało mi się znaleźć, żadnego poważnego błędu... Może oprócz niewidzialnej ściany, która stoi w wodzie, jednak ona nie sprawia wielkiego problemu... Polecam serdecznie!!

Inna mapką jest Opcenter... Nie wiem jak Wam, ale mnie ta nazwa kojarzy się z mapą z CS... Zresztą sama mapa wygląd na bardzo futurystyczną... Podkładamy dwie bomby. Jedną na biurku kontrolnym, drugą pod radarem. Mapa niestety nie specjalnie wyważona... Dużo łatwiej grało mi się amerykanami... Cóż, warto sprawdzić, szkoda tylko, że BAR i Stg44 nie pasują do biurowych wnętrz (od czego skiny na giwery...).

Trzecią mapą o której wspomnę to The Bridge too far. Mam nadzieje, że ten tytuł nasuwa Wam wspomnienia na temat filmu o tym samym tytule... I słuszni!! Przykra sprawa, że o ile film możemy nazwać klasyką o tyle ta mapa to... porażka... Cóż z tego, że jako nowinkę możemy potraktować owczarki biegające tu i ówdzie... Boty na niej zachowują się jak idioci... co z tego, że za murem szkopy strzelają z ckm? Mi dobrze po tej stronie... Na dodatek... respowny!! Możesz zginąć i grać dalej, a co za tym idzie grasz do końca czasu... Jeśli grasz axis to praktycznie most jest stracony... Boty nie wyrażają żadnej ochoty na obronę tego punktu... Należy coś tam jeszcze wysadzić, tym razem obronisz to sam biegając dookoła budynku i co jakiś czas odradzając się. Ja nie polecam... Ale jako mówią: każda potwora znajdzie swego amatora...

Ostatnią mapą, która opisze jest mp_ai_beta... Niezwykle wciągająca mapa, choć mała i pozbawiona bocznych tekstur...zadanie w sumie proste... Wysadzić bunkier szkopów... ale spróbuj się tam dostać skoro głównego wejścia bronią 2 ckm, a w środku jest ich ze 4... Na dodatek ciągłe respowny powodują cuda... Telefragi się zdarzają nader często!! Ale to nic!! Nie ma większej przyjemności, jak wedrzeć się do bunkra podłożyć bombę i w myślach liczyć granaty... Naprawdę polecam, można odpocząć i wspaniale poćwiczyć celność...

A teraz o myśleniu czyli...

AI

... botów... Co mogę powiedzieć... Bot nigdy nie dorówna człowiekowi... Boty są niezwykle głupie i, wydaje mi się, głuche... Możesz za nim biec i nawet się nie domyśli... Natomiast na uwagę zasługuje wyjątkowy aim botów !! Trafiają w kark z smg z takich z odległości rzutu granata... Ale przytoczę jeden przykład jak ślepe, głupie i oporne są botki... Na mapie Lakeside podbiegam pod drabinę, staje pod nią i bez problemu zdejmuje gości, którzy nie patrząc w dół schodzą prosta na mnie...

PODSUMOWANIE

Masz fatalne pingi? Goście z LAN to przedszkole i nie grają w mohaa?? Zainstaluj sobie boty... Masz świetne pingi albo kolegów w sieci, z którymi grasz codziennie?? Po co zawracać sobie głowę ?

Conish

Copyright by MoHCenter (C) 2010


Medal of Honor is a registered trademark and belongs to Electronic Arts inc.

Other trademarks are the property of their respective owners.


Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.


Electronic Arts Logo