MoH Infiltrator
Inne Gry MoH
Medal of Honor
Kody
Arty
Soundtrack

MoH Underground
Zapowiedź
Kody
Arty
Soundtrack

MoH Fighter Command
Zapowiedź

Zapowiedź MoH:Vanguard (WiiCenter)


10 lipca 1943 roku - Operacja Husky - Państwa Osi zostały zaatakowane na własnym terytorium. Do skutku doszło uderzenie aliantów na Sycylię. W połudionowo-wschodniej części wyspy wylądowały dwa zgrupowania bojowe: brytyjska 8. Armia pod dowództwem Montgomery′ego, amerykańska 7. Armia gen. Ottona oraz inne odziały.

Wszystko zostało dokładnie przygotowane, 30 kwietnia, 2 miesiące przed tym wydarzeniem Brytyjczycy zastosowali sprytny fortel. Na brzeg hiszpański pod Huelvą podrzucili topielca, którego przejęli Niemcy, a który jakoby miał być ofiarą katastrofy lotniczej. Oficer ten miał przy sobie fałszywe dokumenty dotyczące operacji Husky. Dokumenty miały sugerować, że desant odbędzie się w dwóch miejscach w Grecji i, że ataki na bazy sycylijskie zorganizowano w celu zmylenia wroga. O tym, że podstęp się udał, Brytyjczycy przekonali się kilka dni później, a naczelne dowództwo niemieckie dowiedziało się o planowanym ataku na Grecję jakoby z "całkowicie wiarygodnego źródła".

W grze wcielamy się w jednego z żołnierzy amerykańskiej 82 dywizji spadochronowej Franka Keegana. Lądujemy na Sycylii razem ze 100 tyś innymi żołnierzami podczas wyżej wymienionej operacji - Husky. Zdobycie Sycylii było bardzo ważne, ponieważ ułatwiało to oczyszczenie rejonu Morza Śródziemnego z jednostek niemieckich i włoskich. Na szczęście podczas gry będziemy uczestniczyć w czterech ważnych spadochronowych operacjach wojennych - Husky, Neptune, Market Garden i Varsity.

Każda misja zaczyna się zrzutem spadochronowym. Keegen i jego oddział starają się bezpiecznie wylądować na polu walki. W przeciwieństwie do FPSów WWII, w tej grze kładziony jest większy nacisk na strategię niż może się to wydawać. Wygląda to mniej wiecej tak - Nowicjusze bez umiejętności podczas gry pewnie udaliby się z punktu A do punktu B, co zazwyczaj jest podstawą, a tutaj lepiej wylądować w odpowiednim punkcie gdzie czekają na nas bronie i inne dobrodziejstwa. W zależności od zdobywanych pozycji, każdy poziom może być rozegrany całkowicie innymi drogami. Dzięki temu gra zyskuje większą różnorodność i mniejszą liniowość.

Teraz ważna kwestia grafiki. Radzę obejrzeć screeny i filmiki prezentujące Medal of Honor Venguard. Tytuł ten jest na zdecydowanie większym poziomie graficznym niż Call of Duty 3 na Wii, a wszystko dzięki zaawansowanemu silnikowi graficznemu. Gra jest bardzo przejrzysta i szczyci się głębią kolorów, zaawansowanymi efektami świetlnymi (w ciemnych zakątkach żołnierze są oświetlani jedynie przez wystrzały broni co wprowadza w niezły nastrój i wygląda imponująco) oraz dobrymi teksturami. Najlepiej możliwości graficzne widać podczas lądowania w Holandii gdzie gracz może zobaczyć inne grupy spadochronowe skaczące z samolotów lecących obok. Wygląda to naprawdę bardzo dobrze, lepiej niż najładniejsze graficznie tytuły na GameCube′a, nie może to dziwić gdyż Wii jest teoretycznie prawie dwa razy mocniejsze. Gra jest odpalana w 480p i 16:9, i zgodnie z tym co twierdzi EA, podobnie będą budowane inne gry sportowe od nich na Wii.

Sterowanie jest takie same jak w FPSach na Wii, tyle, że EA postanowiło je trochę poprawić. Tak więc od teraz nie musimy machać pointerem po całym ekranie aby obrócić obrazem, wystarczy trochę zbliżyć się do krawędzi ekranu, a obraz się przesunie. W zależności jak bardzo celownik zbliży się do krawędzi, tym coraz szybciej będzie przesuwał się ekran. Jest to dużo wygodniejsze sterowanie i być może będzie następnym krokiem w stronę rozwoju gier na Wii. Tutaj sterowanie jest też zdecydowanie bardziej intuicyjne, a na dodatek dużo łatwiej rzucić granatem w Venguard niż w CoD3. Po naciśnięciu lewego, albo prawego przycisku na krzyżaku, gracz wymierza Wii-Remotem na wybrany cel i wciska przycisk B, który blokuje ekran, następnie wykonuje gest pointerem i rzuca granat(trudno to opisać, zobaczy się w akcji). Gracz może także machnąć nunchukiem w lewo, co spowoduje obrót o 180 stopni, a przy normalnym sterowaniu taki zwrot byłby bardzo niewygodny. A teraz najlepsze, po tym jak dostrzeżesz działo (np. po przybliżeniu obrazu lub włączeniu lunety) możesz schować się za ścianą, murkiem lub inną tego typu rzecz i zerkać wokół rogów z "analogiczną" precyzją. Uczucie jest absolutnie niesamowite. Nowa opcja daje nam bezproblemowe zdjęcie wroga bez większych strat. Następną ciekawostką jest skakanie. Kiedy nieprzyjaciele są w pobliżu można zabić ich poprzez naciśnięcie krzyżaka lub poprzez szybkie poruszenie Wii-motem i nunchukiem do przodu.

Vanguard daje graczowi spory arsenał broni, dzięki czemu mamy do wyboru od snajperki po MG-42. Niestety, ale w całej grze nie będzie nam dane sterować żadnym pojazdem. EA wolało skupić się wyłącznie na misjach piechoty, tak więc opuściło walkę pojazdami(z jednej strony to nie tak źle). W końcu przez cały czas należymy do odziału spadochronowego, tak więc trafienie na pojazd podczas walki jest raczej nikłe.

Medal of Honor ma także jeszcze jedną zaletę, pokonując tym samym CoD3. Jest nią - multiplayer. Vanguard ma możliwość gry w czterech graczy na split-screenie (obraz dzieli się na 4) w tradycyjnych trybach deathmatch, capture the flag i king of the hill. Tak więc od teraz będziesz mógł umówić się z kumplami na potyczki.

Tak więc podsumowując. Zapowiedzi sugerują, że tytuł ten ma już zarezerwowane miejsce na podium. Po ostatnich poczynaniach EA w stosunku do Wii, wierzę, że MoH wprowadzi jakaś małą "rewolucję" w branży FPSów (na Wii). Gra prezentuje świetny poziom graficzny, ma rewelacyjny typ rozgrywki poprzez zastosowanie taktyki, dobrze dobraną fabułę, dopracowane sterowanie oraz tryb multiplayer. Wszystko co graczowi potrzebne jest do szczęście(mimo iż brakuje on-line). Na waszym miejscu zacząłbym odkładać pieniądze, gdyż gra ma ukazać się w Polsce już 30 marca! Odmaszerować!

Moloch Wii Center

Copyright by MoHCenter (C) 2010


Medal of Honor is a registered trademark and belongs to Electronic Arts inc.

Other trademarks are the property of their respective owners.


Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.


Electronic Arts Logo